Мета вивчення навчальної дисципліни: забезпечення знання майбутніми фахівцями головного змісту та культурного смислу дисципліни, її інтелектуального й соціокультурного призначення, пізнавальних та оцінювальних можливостей, історичної ролі та місця у структурі сучасного гуманітарного знання та системі освіти; оволодіння здобувачами вищої освіти навичками раціонального, концептуального і доказового типу мислення і морально-відповідальної формою професійної діяльності, введення здобувачів у простір історії, логіки науки і техніки з метою формування здатності критичної рефлексії власної науково-дослідницької діяльності.

Основні завдання навчальної дисципліни: навчити здобувачів вищої освіти ефективно вирішувати актуальні науково-дослідні завдання, адекватно оцінювати роль і значення нових наукових і технологічних ідей для розвитку суспільства, визначати їхній ціннісний та антропологічний вимір, сформувати у них цілісне уявлення про науку і техніку як особливий вид людської діяльності, здобуття здобувачами вищої освіти знань про природу техніки і закономірності її розвитку, удосконалення філософії та методологічної культури мислення.

Компетентності:

загальні:

ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 4. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК 5. Здатність працювати в команді.

ЗК 6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Програмні результати навчання:

ПРН 1. Володіти комплексом необхідних гуманітарних, природничо-наукових та професійних знань, достатніх для досягнення інших результатів навчання, визначених освітньою програмою.

Програма навчальної дисципліни

Тема 1. Передісторія та становлення філософії техніки.

Тема 2. Проблема предмета. Структура та методологія філософії техніки.

Тема 3. Природа науки.

Тема 4. Структура наукового знання.

Тема 5. Техніка і наука. Проблеми технічної освіти у контексті філософії техніки.

Тема 6. Технічні науки: сутність, генеза, класифікація.

Тема 7. Науково-технічний прогрес: поняття, форми, проблеми, тенденції. 

Тема 8. Техногенна цивілізація. Сутність, тенденції, проблеми, альтернативи.

Трудомісткість:

Загальна кількість годин - 90;

Кількість кредитів - 3,0;

Форма семестрового контролю – залік.