Основні завдання навчальної дисципліни: навчити здобувачів вищої освіти ефективно вирішувати актуальні науково-дослідні завдання, адекватно оцінювати роль і значення нових наукових і технологічних ідей для розвитку суспільства, визначати їхній ціннісний та антропологічний вимір, сформувати у них цілісне уявлення про науку і техніку як особливий вид людської діяльності, здобуття здобувачами вищої освіти знань про природу техніки і закономірності її розвитку, удосконалення філософії та методологічної культури мислення.
Компетентності:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність до міжособистісної взаємодії.
Програмні результати навчання:
Володіти комплексом гуманітарних та природничо-наукових знань, достатніх для формування цілісного уявлення про науку і техніку як особливий вид людської діяльності.
Програма навчальної дисципліни
Тема 1. Передісторія та становлення філософії техніки.
Тема 2. Проблема предмета. Структура та методологія філософії техніки.
Тема 3. Природа науки.
Тема 4. Структура наукового знання.
Тема 5. Техніка і наука. Проблеми технічної освіти у контексті філософії техніки.
Тема 6. Технічні науки: сутність, генеза, класифікація.
Тема 7. Науково-технічний прогрес: поняття, форми, проблеми, тенденції.
Тема 8. Техногенна цивілізація. Сутність, тенденції, проблеми, альтернативи.
Трудомісткість:
Загальна кількість годин - 120;
Кількість кредитів - 4,0;
Форма семестрового контролю – залік.

- Викладач: Прілєпо Наталія Володимирівна